Wersja polskaEnglish version

Toll2GO – Niemcy i Austria

Wspólny system opłat dla Austrii i Niemiec

Od września 2011 r. kierowcy, którzy często przejeżdżają przez terytorium Austrii i Niemiec, mogą skorzystać ze wspólnego systemu opłat o nazwie Toll2GO.

Wprowadzenie systemu jest odpowiedzią na sugestie Unii Europejskiej,  która postulowała zredukowanie liczby urządzeń pokładowych w pojeździe.

Usługa Toll2GO oferowana jest bezpłatnie – zarówno klientom korzystającym z austriackiego systemu GO Maut, jak i  niemieckiego Toll Collect.

Kierowcy, którzy zawierają umowę po raz pierwszy, muszą jedynie uiścić jednorazową opłatę manipulacyjną w ASFINAG, która wynosi 5 euro. 

Pomimo stosowania jednego, wspólnego urządzenia pokładowego, rozliczanie opłat drogowych jest dokonywane osobno.  Otrzymamy zatem jedną fakturę od ASFINAG za opłaty w Austrii i drugą od Toll Collect za autostrady niemieckie.

Jak skorzystać z Toll2GO

Aby zarejestrować się w Toll2GO, niezbędna jest ważna umowa  z niemieckim systemem Toll Collect oraz posiadanie działającego urządzenia pokładowego Toll Collect. Opłaty drogowe Toll2GO w Austrii można uiszczać wyłącznie w trybie post-paid.

Rejestracja w systemie

Początkowo klienci mieli do dyspozycji dwa sposoby zgłoszenia się do systemu Toll2GO – internetową rejestrację SelfCare oraz przesyłanie tradycyjnych, papierowych formularzy do operatora. Od 2012 r. formularze nie są już przyjmowane. Jedynym sposobem na korzystanie ze wspólnego urządzenia pokładowego jest więc rejestracja internetowa.

W celu skorzystania z SelfCare należy wejść na stronę operatora ASFINAG i wpisać numer Toll Collect. Program poprowadzi użytkownika tak, aby sam dokonał on rejestracji podając numer rejestracyjny, liczbę osi oraz klasę EURO. Platforma pozwoli także na wybranie sposobu płatności: kartą paliwową, kredytową lub płatniczą.

Przerejestrowanie systemu na Toll2GO jest proste i szybkie. warto jednak pamiętać, że:

  • należy uważnie czytać polecenia SelfCare i dokładnie zapoznać się z samouczkiem, ponieważ rejestrator nie jest intuicyjny
  • użytkownicy, którzy posiadają już urządzenia GO-Box, muszą je zablokować podczas rejestracji na platformie. 
  • urządzenie zostanie automatycznie zablokowane po aktywacji w Toll2GO 
  • po rejestracji GO-Box powinien zostać zwrócony do punktu dystrybucyjnego
  • SelfCare nie jest dostępny w języku polskim

Jeżeli natychmiastowa aktywacja urządzenia nie jest możliwa, np. z powodu brakujących lub sprzecznych danych, użytkownik zostanie o tym powiadomiony przez ASFINAG.

Tutaj znajdują się: